Du står mellem spejle, jeg står bagved og guider dig igennem øvelser, der passer til netop dig.

Øvelserne tager afsæt i udgangsstillinger, hvor kroppen er indstillet ideelt. (leddene er placeret ideelt i forhold til hinanden og vægtfordelingen er i orden) Her har muskler og led de optimale arbejdsbetingelser. Kroppen belastes mest hensigtsmæssigt.

De efterfølgende øvelser foregår i et roligt tempo og koordineres med åndedrættet.

Jeg guider dig langsomt igennem øvelserne.

Bevægelserne, der foregår med bevidst brug af musklerne, sker omkring visse akser og i bestemte retninger.

Du udfører øvelsen fokuseret og undervejs kan du følge med i spejlene. Se hvordan den ser ud, og mærke øvelsen.

På den måde indarbejdes langsomt et nyt bevægemønster, dine stramme muskler strækkes og de slappe muskler trænes. Den nye måde at bevæge sig på bliver gradvist indlært og gjort til en vane.

Øvelserne foregår stående, siddende eller liggende. Hver øvelse gentages få gange.

Derefter afsluttes i pågældende øvelses udgangsstilling.

Herefter slappes langsomt af.

Nøgleordene er: åndedræt, fokus, korrekt udførsel/præcision og bevidst brug af musklerne.